Nathalie Plaza: “El francès no és gens difícil, s’assembla al català”

per Zahraa Al Nassar

La Nathalie és la professora de francès d’aquest institut. Nathalie i ZahraaVa néixer a França i la seva família es va mudar a València, encara que segueix tenint família a França. Està molt contenta de la feina que fa perquè li agrada molt. És una persona molt agradable que sempre té un somriure quan li vols preguntar alguna cosa.

La teva família parla francès?

Sí, la meva mare, la meva germana parlen francès i tinc una part de la meva família que s’ha quedat a França i, per tan,  és francesa

Qui idioma has estudiat?

He estudiat francès. Sé parlar francès,  castellà , anglès i català

T’agrada el francès?

Sí, sí,  em sembla una  llengua  molt harmoniosa. La gramàtica s’assembla molt a la catalana .

Des de quan parles francès?

Des de que vaig començar parlar  des de molt petitona.

D’on ets ?

La meva família  d’origen Valencià; el que passa és que la meva àvia es de França.  Tinc la família a França i a València

El francès és fàcil o difícil?

Jo considero que no és gens difícil, s’assembla molt al Català .

Quines llengües es parlen a França, a més a més del francès?

Com aquí: l’occità , el Català, el bretó i el francès…

Quants idiomes parles ?

Parlo quatre idiomes.

Per què t’agrada el francès?

No sé… potser perquè és la meva cultura i perquè he passat molts anys a França i sento el francès molt meu.

Quina és la posició del francès a la unió europea?

Doncs a la unió europea és una llengua oficial.

El francès és més a prop de la llengua català o la llengua espanyol?

Jo diria que amb totes dues llengües.

Quins idiomes t’agraden?

M’agrada molt l’anglès, llegeixo molt i molt en anglès.

T’agraden els alumnes de l’institut Príncep de Viana?

Sí, sí que m’agraden

Quants anys fa que  ets professora a l’institut Príncep de Viana?

Doncs aquest és el segon any que hi treballo.

Per què ets professora de francès?

També sóc professora de socials i de francès perquè m’és més fàcil.

Fas alguna altra matèria que no sigui francès?

Sí, faig socials, català , francès i anglès

Tal com esperava, ens ha respost amablement i amb molta paciència. Amb aquesta entrevista he descobert que la Nathalie és francesa, jo pensava que era catalana. Fent aquesta entrevista hem pogut conèixer la Nathalie més a fons.

 

Deixa un comentari

