Un passeig per Santo Domingo

per Gregory Balbuena

República Dominicana és un dels tretze països que formen Amèrica Insular, Antilles o Illes de la mar Carib, un dels trenta-cinc del continent americà. La seva capital i ciutat més poblada és Santo Domingo. És un país habitat per taínos (eren els habitants de les Bahames en l’època precolombina) des del segle VII. República Dominicana va ser trobada per Cristóbal Colón.
Després de la victòria obtinguda en la Guerra de la Independència Dominicana el 1844, els dominicans van experimentar diverses lluites.
La República Dominicana té la novena economia més gran d’Amèrica Llatina i la major de Centreamèrica coneguda per la producció de sucre i el turisme.

republica-dominicana

Quan vivia a Santo Domingo a casa dels meus pares, érem al barri anomenat “Cristo Rey“. Al costat de casa meva hi havia el zoològic i tenia una piscina pública molt a prop. També hi havia un “pley“, que és com li diem a la pista de “Baseball” i nosaltres anomenem aquest esport “Pelota“. O sigui, “jugar a pelota” és el mateix que dir jugar a beisbol. Ens agradava molt jugar a tota la colla.
A mi personalment el que més m’agrada de la meva terra són els rius, us explicaré el perquè!CIMG6045

Allà els rius són molt grans, i l’aigua sempre és molt neta i clara. Sempre em banyava amb els meus amics! Allà a la mateixa vora del riu, es podia comprar menjar com el típic arròs blanc per acompanyar la carn fregida i també “yaniqueques“, un tipus d’empanada feta a base de farina de blat que es pot farcir amb el que vulguis!!! La meva preferida és la de pernil dolç i formatge.00002870

Espero que ara conegueu una mica més el lloc d’on vinc, us recomano que l’aneu a visitar i que gasteu molts diners!

Deixa un comentari

