Carles Estañol: “No diguis pedra, digues roca o mineral (dedicat als de 4t d’ESO)”

Per Maria José Lima i Mariel Mariño

Carles Estañol és un professor de Biologia i Geologia. Va néixer a Olot però va mudar-se a Barcelona als 18 anys. Ja en fa 27 que exerceix de professor d’institut. Li agrada molt aquesta feina i s’hi dedica molt.

-D’on ets?

Vaig néixer a Olot, i als 18 anys em vaig traslladar a Barcelona

-On vas estudiar?

Primer a Olot: l’EGB, després a  l’institut  d’Olot i després, aquí, a Barcelona, a la universitat

-Quina experiència gratificant recordes de la teva època d’estudiant?

L’institut està a dalt d’un turó i, quan fèiem campana, ens n’ anàvem als prats de davant i vèiem com els companys feien classe.

-Sempre va ser la teva matèria preferida?

Des dels 16 anys que m’agraden les ciències.

-Per què t’agrada aquesta matèria?

M’agrada molt quan veus que a classe els teus alumnes han après coses, que els interessa el que fan  i van guanyant amb el temps. També veure el canvi que fan amb els anys, això és important.

-Quines altres disciplines t’agraden? 

M’agraden molt les de lletres

-Quina carrera has estudiat?

Vaig estudiar Biologia a la Universitat de Barcelona

-Quan vas decidir que la teva professió seria ser professor de Biologia I Geologia?

 Quan vaig acabar Biologia, em va sortir la possibilitat de començar a treballar en una escola concertada, i ho vaig provar. Va anar bé i, doncs, em vaig decidir… i aquí estic!

-Per quin motiu vas triar aquesta professió? 

Una mica perquè m’hi vaig trobar i després ho vaig continuar fent; no tinc motius personals, és la vida que et porta.

-Quants anys fa que ensenyes aquesta matèria?

Ja fa 27 Anys

-Quants anys fa que ets en aquest institut? 

Fa 11 anys que sóc en aquest institut

-Si et donessin una oportunitat per treballar en un altre país i la paga fos millor, però no hauries de fer classes de biologia i geologia, l’acceptaries? 

Depèn del país, de l’assignatura… potser que sí…

L’entrevista amb en Carles va ser molt divertida, entretinguda, i una mica ràpida perquè estàvem en una hora de guàrdia, però va anar bé. He après que si aprofites una oportunitat, et pot anar bé i pots arribar molt lluny.

IMG-20170505-WA0103

Anuncis

Deixa un comentari

