Carme Martínez: “Si puc fer alguna cosa perquè aprenguin [els alumnes] i ens podem comunicar bé, m’agrada fer classe, m’agrada ensenyar “

per Tianqi Wang

La Carme Martinez és una professora de català i fa 25 anys que treballa en aquest institut. És una professora que sempre està contenta amb els/les alumnes que no molesten a classe, els explica totes les coses que no entenen i escolta la seva opinió. A mi m’agrada com fa la seva classe.IMG-20170503-WA0000

Quina carrera vas estudiar?

Vaig estudiar Filologia catalana.

Quants anys fa que fas de professora?

Fa molt, fa més de vint-i-cinc anys.

Quants anys fa que fas de professora al Príncep de Viana?

Fa 25 anys.

T’agrada aquest institut?

Sí, perquè si no m’agradés aquest institut no m’agradaria la meva vida, perquè em passo la vida a l’institut.

De quina matèria fas classe?

Faig classe de llengua i literatura catalana

Per què es fa català?

Per diverses raons, la més important és perquè vivim a Catalunya i la llengua és el català; llavors s’ha d’aprendre a parlar-lo i escriure’l bé; perquè català és un llengua cultura, per tant, s’ha d’escriure bé. La llengua és importat.

Per què fas aquest assignatura?

Perquè és la carrera que vaig estudiar.

T’agrada fer classe?

Hi ha vegades que sí, hi ha vegades que no. Perquè hi ha vegades que és molt difícil, i a vegades és molt agradable.

És difícil fer de professora?

Sí, és molt difícil.

Estàs contenta amb els alumnes?

Amb alguns sí i amb d’altres, no. Si puc fer alguna cosa perquè aprenguin i ens podem comunicar bé, m’agrada fer classe, m’agrada ensenyar. Però, en canvi, si un alumne té una actitud hostil i no vol aprendre i impedeix que puguem fer la feina, llavors no m’agrada.

Per què sempre parles català?

En primer lloc, és la meva llengua; en segon lloc, l’alumnat parla tant en castellà que si no els parlo català, no el practicaran.

T’agrada llegir llibres?

Sí, m’agrada molt llegir, de diversos tipus, segons el moment

Per què sempre portes arracades?

Perquè m’agrada, perquè és una cosa fàcil de posar i m’agraden molt.

Quants anys fa que portes ulleres?

Ui! molts anys, des que tinc 7 anys. Però a vegades porto lentilles

T’agrada anar a altres països a viatjar?

Sí que m’agrada, molt.

T’agrada anar al cinema?

Sí, sí, m’agrada més anar al cinema que mirar les pel·lícules a casa.

T’agrada alguna cançó?

Sí, me n’agraden algunes, però no en solo escoltar.

T’agrada algun esport ?

A mi m’agrada caminar i nedar.

T’agrada jugar a cartes?

No, no gaire. No sóc gaire de jugar a cartes.

Saps cuinar?

Una mica, perquè m’agrada menjar bé.

T’agrada menjar croquetes?

No gaire, no en menjo mai.

T’agrada menjar fruites? Quines?

Sí, totes, però les mandarines no m’agraden.

T’agrada menjar el kebab?

Fa molts anys que no en menjo.

Avui he entrevistat Carme Martinez i trobo que la Carme és una professora que li agrada molt el català perquè és la seva llengua i també li agrada fer classe als alumnes perquè n’aprenguin. Va ser una entrevista entretinguda i interessant , però, molt ràpida perquè estàvem fent classe. He après que parlar català és molt important perquè et facilita trobar feina, sobretot de cara al públic, i fa la convivència més fàcil en aquest país.

Anuncis

Deixa un comentari

