Tania Ibarra: “L’atletisme pot arribar al nivell del futbol”

per Fernando Cabrera

L’atletisme és un dels esports que recull més audiència en els JJ.OO cada quatre anys. Encara que té esportistes de talla mundial i és molt reconegut a tot el món, a Espanya no és té la mateixa idea sobre l’atletisme. Es veu com un esport amb una importància mínima, ja que sempre es compara amb altres com el futbol o el bàsquet que tenen molta més repercussió i atletes d’elit en el nostre país.

Per sort, al nostre institut tenim a la Tania Ibarra, una alumna de 3r d’ESO que des de fa uns anys practica l’atletisme i en aquesta petita entrevista ens donarà el seu punt de vista sobre aquest esport a Espanya, entre altres temes

IMG-20170310-WA0014

1 – Quan vas començar en l’atletisme? 

Faig atletisme des de que vam fer a sisè l’Atleviana, una serie de proves físiques relacionades amb l’atletisme. Em van dir que tenia la mínima de Catalunya i em van animar per apuntar-me.

2- Per què vas escollir aquest esport i no altre?      

No anava a fer cap esport, però després de fer l’Atleviana em vaig motivar per fer aquest.

3- Quines proves fas?  

Quina se’t fa més fàcil? Faig 600 metres, 1000m a pista i a cros  he arribat a fer 3500. La més fàcil 1000m llisos. La meva millor marca desprès de la lesió que vaig tenir va ser de 3.40. Vull arribar als 3.17

4- Com ha influït en la teva vida personal assistir als entrenaments, competicions… etc?

Només tenia que compaginar-lo bé. Primer sempre van els estudis i si tinc temps vaig a entrenar i competir.

5- Has de seguir alguna alimentació especial?                                          

No hi ha cap alimentació que hagi de seguir, al club no ens fan menjar res especial.

6- Viatges molt per fer competicions?                                             

 Per aquí a prop, però fins que no em classifiqui als d’Espanya no em aniré fora.

7- Tens a alguna persona com a referència en el món de l’atletisme?            

No.

8- Que opines sobre l’importància de l’atletisme a Espanya?             

Què és molt practicat per bastantes persones ja que s’ha realitzat tres cops el campionat d’Espanya.

9- Creus que algun dia l’atletisme tindrà la mateixa repercussió que altres esports com el futbol o el basquet?                                                                              

M’agradaria que fossin igual d’importants, encara que no sé si arribara al nivell del futbol.

10- Fins a on t’agradaria arribar en el món de l’atletisme?         

El més lluny possible, no tinc res previst, però lluny.

 

Li desitgem molta sort a la Tania en el seu futur dintre de l’atletisme.

Anuncis

Deixa un comentari

