VISITA AL MUSEU MNACTEC: Entretingut viatge en el temps.

per Anaïs Palomeque

Dimarts 28 de març, juntament amb els professors de Tecnologia i altre professorat, vam fer una visita al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), ubicat a Terrassa.

Després d’un entretingut viatge en tren vam arribar al museu, tal com vam arribar ens vam separar en grups classe i vam ficar les nostres coses en un calaix enorme. La visita va estar separada en tres àmbits diferents: taller d’energia, Leonardo Da Vinci i una visita guiada pel món del tèxtil.

En l’àmbit del tèxtil, vam veure les diferents màquines que feien servir per manipular la llana, i el procés que es duia a terme des que esquilaven l’ovella fins que es tenia la llana preparada. Les màquines eren molt sorolloses i perilloses, era normal que sovint hi hagués accidents i morts, a causa que la gent que treballava allà no tenia una vida prou fàcil i es podia dormir amb facilitat o distreure’s, i l’única manera de salvar-se era que algú et veiés perquè si no amb el soroll no t’escoltaven.

Després vam parar a esmorzar per una mitja hora.

Després de tenir la panxa plena vam veure les diferents fonts d’energia que ajuden a l’activitat humana i a la industrialització. Vam veure diferents màquines històriques com la turbina Fontaine, les màquines de vapor, un interruptor de grans dimensions…

Seguidament quan l’activitat va acabar ens vam endinsar en el món de Leonardo Da Vinci, que va ser un geni inventor.

En aquest àmbit vam veure les diferents estructures de fusta amb mecanismes diferents que vam provar i també que va dibuixar i que en aquella època, algunes, no les van construir i algunes obres d’aquest pintor com la Mona Lisa. Una particularitat que ell tenia era que escrivia al revés, de dreta a esquerra, i tenia alguns codis, encara que no se sap per què ho feia hi ha hipòtesis que diuen que era perquè ningú sabés el que escrivia.

Va ser una visita molt interessant, gràcies al museu per acollir-nos!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.