Ainhoa Valls: “Fer una final als campionats d’Espanya i estar entre els 10 millors és el meu objectiu”.

per Gerard Maya

Avui hem estat amb la nostra companya Ainhoa Valls, alumna de 3r d’ESO i nedadora del Club natació Sant Andreu que ja fa cinc anys que fa competicions d’alt nivell .

img-20161118-wa0006Per què aquesta passió per la natació? És una forma de desfogar-me després de l’institut, em trec tot el pes de sobre. A la tarda vaig a la piscina i com que  m’agrada,  em relaxo.

Per què vas començar a nedar? Els meus pares, des de ben petita, em van apuntar a cursets, i a cinquè de primària van veure que tenia nivell i em van donar un paper per estar federada i entrenar amb l’equip federat. Vaig començar amb vergonya, perquè era de les últimes, però poc a poc he anat progressant.

Quan et van proposar fer natació d’alt nivell, els teus pares et van posar algun impediment? No, impediments no, l’únic que em van dir, i això ho he tingut molt clar ,va ser que si treia males notes em desapuntarien.

De tots els estils que hi ha quin és el que més t’agrada? El que més m’agrada és crol, és el més senzill, però el que se’m dóna millor és papallona.

Has guanyat molts premis? De quin et sent més orgullosa? Premis sí, fa dos anys va ser el meu segon campionat de Catalunya, era aleví gran, vaig guanyar medalles en dues proves i dos relleus, i després l’any passat una medalla d’or al 200 papallona, i a travesses també he guanyat alguna copa. Del que em sento més orgullosa va ser l’any  passat, que vaig quedar primera al 200 papallona, perquè estava lesionada i va ser un repte difícil.

Quantes hores entrenes a la setmana? Com t’ho combines amb els estudis? Entreno 17 hores a la setmana i amb els estudis, com que l’horari de l’institut és fins a les 14.30, me’n vaig a casa, dino, faig els deures o estudio i a un quart de sis surto de casa per anar a entrenar. Si veig que no he tingut temps de fer tots els deures els faig a la nit.

Viatges molt per fer competicions? Els campionats d’Espanya són aquí a Catalunya, si no,  a qualsevol part d’Espanya. Jo, per a competicions, he anat a Badajoz, Cadis i Màlaga.

Com de lluny t’agradaria arribar? No és una cosa que m’hagi plantejat gaire…, tothom vol arribar a unes olimpíades, però de moment fer una final als campionats d’Espanya i estar entre els 10 millors és el meu objectiu.

Fins aquí l’entrevista amb l’Ainhoa. Li donem les gràcies per aquests minuts i li desitgem que tingui molta sort al món de la natació.

Anuncis

Deixa un comentari

