ENTREVISTA A L’ANA BLAY

Aquest Nadal els reporters del Via Viana hem entrevistat a una ex professora de l’Institut que sembla que ens agradava a tots molt. El seu nom es Ana Blay i, fins l’any passat, era mestra de castellà al Príncep de Viana.

Com vas decidir ser professora?

Quan estudiava Filologia no tenia gaire clar la meva vocació. Quan vaig acabar la carrera hi havia dues sortides professionals de moda, l’edició i la docència, i jo no m’imaginava tancada a l’oficina d’una editorial ni molt menys de comercial. Vaig completar el títol de llicenciada amb cursos relacionats amb l’ensenyament i quan vaig fer pràctiques a l’aula vaig decidir que era un repte que m’encaixava. I fins ara.


Què és el que més t’agrada del teu ofici? I el que menys?

El que m’encanta és el contacte amb la gent. El que menys… corregir exàmens!

Què és el més estrany que t’ha passat sent professora?

Uf… Als professors ens en passen moltes, de coses… Una anècdota estranya però divertida va ser una vegada que jo estava explicant sintaxi a la pissarra i, de cop i per sorpresa, uns cinc alumnes van començar a fer una coreografia cantant una cançó de la Carmele Marchante que feia ‘porque yo soy un tsunami, yo soy una chica in’. No vaig poder enfadar-me, perquè va ser molt divertit i se’m va escapar el riure, és clar… Va ser quan fèiem classes dijous a la tarda…

Com creus que et veuen els teus alumnes (simpàtica distant, bona mestra…)?

DSC_0184
A l’esquerra l’Ana blay entregant un premi a la seva alumna

Això ho hauríeu de respondre vosaltres! Potser sóc estricta i distant, però poques vegades em tanco davant d’una negociació. També intento adaptar-me al grup pel que fa als aprenentatges. Ser bona mestra i fer-ho sempre bé és mooolt difícil…

Alguna vegada has tingut un alumne preferit? I has tingut mania a algun?

 

Preferències i manies, mai. Tothom pot mostrar a l’aula habilitats o aptituds admirables, tot i que de vegades hi ha algun alumne que no es deixa ensenyar…

Per què vas marxar de l’institut?

Vaig decidir que era el moment d’ocupar la meva plaça definitiva.

Quin record tens del Príncep de Viana? I dels alumnes?

Tinc molt bon record, és clar. El que més m’agrada de l’alumnat del Viana és la capacitat d’organització quan u
s proposeu fer alguna cosa.


Actualment a quin institut estàs?

Sóc a l’Institut Aiguaviva de Mollet.

Imatge de l’Institut Aiguaviva de Mollet


 

Tu de petita eres bona estudiant?

De petita, sí. D’adolescent vaig tenir la meva crisi, però la vaig superar.

Alguna vegada vas fer campana o et van posar una amonestació?

Alguna campana vaig fer a l’institut, eren altres temps… A la universitat mai, perquè  no volia perdre’m cap classe. No  recordo que em posessin cap amonestació, perquè tot i que de vegades anava per lliure i feia la meva, mai vaig faltar al respecte a ningú de la comunitat educativa. I em feia molta ràbia si algú ho feia.

Algun professor et va marcar?

Marcar, no, agradar, sí. És evident que hi ha professors i professores que m’han ensenyat molt per diversos motius, però en general he après de la majoria.

Creus que has marcat a algun alumne? T’agradaria fer-ho?

No ho crec ni vull aquesta responsabilitat!


Núria Padilla Sánchez i Nora Taschlmar Sánchez – 3r ESO D

Anuncis

3 thoughts on “ENTREVISTA A L’ANA BLAY

Deixa un comentari

