ENTREVISTA A TOMÀS MOLINA A L’AEROCLUB DE SABADELL

L’AEROCLUB DE SABADELL DISPOSA D’UNES DE LES MILLORS ESCOLES DE PILOTS D’AVIÓ D’EUROPA I ORGANITZA ACTIVITATS SOCIALS DESTINADES TANT ALS SOCIS (CONFERÈNCIES, CAMPIONATS, EXCURSIONS,…) COM A LA GENT QUE ES VOL APROPAR AL MÓN DE L’AVIACIÓ (FESTES, TROBADES, EXPOSICIONS,…). TAMBÉ SI FAN RALLYS I CONCURSOS.

El passat 8 de març, el famós meteoròleg Tomàs Molina va anar a l’aeroclub per donar una

conferència sobre el vent i els núvols que cal evitar quan voles. Va ser una conferencia molt

entretinguda ja que el presentador de “el Temps” a TV3 està acostumat a explicar coses

amb humor i sentit.

Abans de començar la conferència, mel vaig trobar al bar, on vaig poder entrevistar­lo.

– Tomàs, coneixes el barri de Sant Andreu de Barcelona i l’IES Príncep de

Viana?

– No gaire, però jo diria que he estat en aquest institut fent uns cursos per a l’alumnat,

però fa molts anys i no estic del tot segur si era en aquest o en un altre del barri.

– Quan eres petit, volies ser meteoròleg?

– No. M’agradava molt la meteorologia i tot el relacionat amb la natura, però jo volia ser

inventor o profesor.

– Quines carreres has estudiat per poder treballar a TV3?

– He estudiat dues carreres: física i periodisme.

– Creus que seguiràs treballant a TV3 durant molt de temps?

– Porto vint­i­vuit anys i estic molt content, però no penso en el futur. Ja veurem.

– Et consideres una mena de reporter?

– No. Ni parlar­ne. Tu em veus com un reporter? Jo no. Jo em veig més com un

comunicador, un home que dóna una informació que es podria trobar navegant

per internet però que l’explica amb gràcia perquè la gent tingui ganes d’apropar­se

al món de la meteorología.

“Explicar amb gràcia perquè la gent tingui ganes d’apropar­se

al món de la meteorología.”

– Moltes gràcies pel teu temps, Tomàs.

– De res i fins a una altra.

slide0001_image001

A la conferència va explicar que hi ha diferents tipus de vents, i que cadascun d’ells té

característiques diferents. També ens va explicar què havies de fer si et trobaves en

contra d’aquets vents. Per finalitzar la seva explicació ens va dir que els homes del temps

estan en extinció ja que cada cop hi ha més aplicacions per saber quin temps farà, i que

el plató on dur a terme el seu programa d’informació meteorològica no és gaire diferent

d’alguns programes avançats d’ordinador.

“Els homes del temps están en extinció”

Clàudia Munné

3 ESO

Anuncis

Deixa un comentari

