Mercedes Fidalgo: “No tenia clar era si volia ser profe de nens petits o de grans, però profe sí”

Fa temps, la revista Via Viana va fer una entrevista a una professora més enllà de l’institut. Una professora que a un grapat d’alumnes els va preparar de sobres per al que ens esperava. A part de ser divertida i de dir moltes dites va insistir en inculcar la seva passió pels llibres i si, entre tot això, també apreniem allò que entrava en el temari.

María Nieto- 2n D

La professora asseguda a la seva classe.
La professora asseguda a la seva classe.

Jo, una antiga alumne seva de cinquè i sisè va reunir-se amb ella per tal de xerrar i per fer-li unes preguntes:

Sempre havies desitjat ser professora? O va sorgir l’interès més endevant?

Sí. El que no tenia clar era si volia ser profe de nens petits o de grans  però profe sí, verdaderament, sempre m’havia agradat ser profe. També m’hagués agradat ser cantant, però crec que el llistó era massa alt.

Com et quedes si et digués que molts han pensat i pensen que els vas preparar per al pas a l’institut, que ets un bon model?

Bé, jo no sóc model de res. El que intento es ensenyar als meus alumnes a pensar, sobre tot, i a tenir criteri propi , però model model, home (segons coses les quals puc fer) i que vosaltres també, però el model heu de ser-ho vosaltres. Si és veritat que us he incultat la meva obsessió pels llibres, el mèrit és tot vostre.

Què li diries a algun antic alumne i et digués que el que vol estudiar potser no és capaç de finalitzar-ho?

Jo crec que la cultura és fonamental per viure millor, la gent entre més coses sàpiga crec que té més possibilitats de ser feliç. Quantes més coses sàpigues, més en pots triar, pots gaudir més de la vida i després, hi ha una qüestió pràctica, que quanta més preparació es tingui millor feina es trobarà, en aquest moments està clar que això es necessitat, i molt.

frases_profe_primariaEres molt coneguda per les teves dites, encara dius sense parar?

Uff moltíssimes. Mira, l’altra dia vam estar fent una classe de a veure com representaven les dites que més sabien i el meu fill em va ensenyar una llista sencera d’algunes representades amb emoticons, d’aquests que és passes pel WhatsApp. Està en castellà però, són els meus coneguts (alguns són molt difícils).

Creus que series capaç de donar classes en el intitut?

Oi tant, en la meva carrera vaig preparar-me per a nens grans i aquests entraven. Estic preparada.

Quan sigui l’hora de separar-se de l’ensenyament, tenies pensat algun pla per fer en marxa?

Primer una cosa que m’agrada molt què és dormir als matins, i després vull dedicar-me a dues coses, a llegir i al meu cos: caminar, al gimnàs, a la piscina o una cosa que s’ha possat molt de moda, zumba. No penso deixar el meu hobbie de cantar en un grup de cant. Això vull dedicar-me.

La professora (dreta) i la entrevistadora.
La professora (dreta) i la entrevistadora.
Anuncis

One thought on “Mercedes Fidalgo: “No tenia clar era si volia ser profe de nens petits o de grans, però profe sí”

Deixa un comentari

